Az IP telefónia előnyei:

Költségtakarékosság. A telefonhívás díjainak és az üzemeltetés költségének jelentős csökkenése. Lehetővé válik a telephelyek közötti telefonhívásoknak a nyilvános telefonhálózatról az adatátviteli hálózatra való terelése, amely hívások természetesen ingyenesek. Ugyanakkor a Hírközlési Szolgáltatók (Egyetemes vagy Alternatív) jóval kedvezőbb percdíjakat biztosítanak az IP alapú hangforgalomra mint a kapcsolt vonalira (esetenként ez a kedvezmény akár 30-50% is lehet)

 

Stratégiai előny. Az IP telefónia lehetővé teszi a versenyelőny megőrzését. Ha olyan infrastruktúrát szeretne, amely a legfrissebb technológiával támogatja az üzleti célokat, eljött az idő arra, hogy komolyan elgondolkodjanak az IP-telefónia bevezetésén! Az IP telefónia teljes mértékben integrálódik az adathálózattal. Az sem elhanyagolható körülmény, hogy a berendezések gyártói hamarosan teljesen felhagynak a digitális, tdm alapú berendezések gyártásával (a fejlesztéssel már jónéhány évvel ezelőtt leálltak) így hamarosan egy apró meghibásodás a teljes rendszer kényszerből történő azonnali cseréjét fogja igényelni. Ez akkora gazdasági kockázat, amit érdemes kivédeni a front-end megoldás bevezetésével.

Üzleti előny. A beszédátviteli alkalmazások és a főbb üzleti folyamatok integrálása, egyszerűbb integráció CRM rendszerekkel.

Az IP-telefonok maradéktalanul integrálhatók a számítógépes alkalmazásokkal, például az ügyfélkezelő rendszerrel, call-centerekkel. Ezek hatékonysága kritikus az ügyfelek elégedettsége és a bevételek növelése tekintetében.

A biztonságtechnikai rendszerek (kamerák, beléptetők, tűzjelzők, riasztók, stb.) is elérhetők IP platformon, kíválló integrációs lehetőséget kínálva az IP alapú kommunikációs rendszerekkel.

Az üzleti előnyök között kiemelt hangsúllyal kell szerepeltetni a kompatibilitás és szabvány szerinti működés megvalósulását is. Míg a hagyományos, digitális rendszerek végkészülékei, központ egységei (alközpont), a külvilággal kommunikáló interfészei, és az általuk használt kommunikációs protokollok teljesen gyárfüggő megoldások voltak, addig az IP kommunikáció alapvetően a SIP protokollra és a kereskedelmi berendezésekre (pl. Intel processzoros szerverek) épülve igen nagy szabadságot biztosítanak a különböző gyártók egységeinek összekapcsolására. Ez lehetővé teszi azt, hogy a felhasználók az általános igényeiket a legköltséghatékonyabban, egyedi igényeiket pedig a legcélszerűbben tudják megoldani anélkül hogy egy gyártó felé kiszolgáltatnák magukat.

Rugalmasság. Az IP rendszereken a legtöbb esetben csupán egy licensz bekapcsolásával elérhetővé válnak új kapacitások vagy alkalmazások. Így lehetőség van arra is, hogy egy meghatározott időre bérbe lehessen venni egy új mellékállomást vagy funkciót, és az igény elmúltával azt lemondani. Ezzel jelentős capex költségektől mentesül az igénybevevő.

Mobilitás. A munkaerő nagyobb mobilitása a vezeték nélküli eszközök és mobil hozzáférés révén. Szoftver-alapú telefonok használhatók, amivel a világon akárhol bejelentkezhetünk, így egyre mobilabb lehet a cégnél a munkavégzés. A mobil készülékek integrációja pedig lehetővé teszi, hogy egyre alacsonyabb forgalmi díjak mellett teljes értékű elérést biztosítsunk a vállalati hálózathoz és alkalmazásokhoz.

A mobilitás ugyanakkor a felhasználói eszközök és adatgyűjtők minél teljesebb integrációját is jelenti. Ide értjük a WiFi és bluetooth eszközöket, az RFI azonosítókat is, bármilyen céllal is kerüljenek a rendszerbe. Megszűnnek azok a menedzselési, nyilvántartási és konfigurálási problémák, amelyek a hagyományos, egymástól szeparáltan működő rendszereknél speciális tudást igényeltek és emiatt kezelésük nehézkes volt.

További előnyök:

Lehetővé válik az IP alapú hangrögzítés. (CARIN IP alapú beszélgetésrögzítő rendszer). A kritikus feladatokat ellátó alkalmazottak (ügyeletek, traderek, bevetésekben részt vevők, back-office munkatársak, stb.) kommunikációját és feladatellátását lehet nyomon követni az IP alapú hangrögzítő eszközökkel, amelyek lehetővé teszik azt, hogy a rendszerben bárhol is működjön a felhasználás, annak kommunikációja rögzíthető, nyomon követhető.

IP alapú tarifikáció. Az IP mellékek díjszámlálása a CASpro rendszer segítségével. A díjszámlálás egyidőben képes a hagyományos, digitális vagy analóg mellékek és ISDN vonalak, valamint az új IP mellékek és vonalak díjainak gyűjtésére és feldolgozására. Az IP alapú díjszámlálás ráadásul pontosabb.

IP alapú video konferencia rendszer. Míg korábban egy video-konferencia rendszer telepítése, konfigurálása és üzemeltetése (akár egy hívás létrehozása) speciális szaktudást és hosszas beállítást igényelt, a korszer? IP alapú (H.264 és SIP) video rendszer működtetése egyszerű feladat. Könnyen és gyorsan lehet eszközöket keresni és bekapcsolni akárhol is vannak azok a vállalati hálózaton illetve az Interneten.

Azonnali üzenetküldő

rendszerek (chat, IM) integrációja. Akár a MS OCS akár az IBM Lotus Sametime rendszeréről is legyen szó, azokat közvetlen gyártói interfészeken keresztül lehet integrálni az IP kommunikációhoz. Az asztali vagy hordozható számítógép és a telefon alközponti rendszer teljes integrációját biztosítja a megoldás.