A Call Center előnyei

Olyan nemzetközileg is alkalmazott ügyfélbarát, korrekt, szakszerű és folyamatosan megújuló ügyfélkapcsolati tevékenység, amely elősegíti új vevők, ügyfelek megszerzését és a meglévőek hosszútávú megtartását, a hibabejelentések kezelését és a hibák gyors elhárítását.

  • Növeli az értékesítési lehetőségeket
  • A nagyobb fokú automatizáltság miatt csökken a hibalehetőség
  • Folyamatosan biztosítja az ügyfelek megelégedettségét, kényelmi érzetét
  • Erősíti a vállalat image-t
  • Mértékadó a piacon
  • A jobb szervezettség miatt költséget takarít meg

A Call Center helye a vállalati struktúrában

Ma a vállalatok számára nem az a kérdés hogy legyen-e Call Center, hanem az, hogy hogyan, milyen formában valósítsák meg azt. Azzal minden vezetőnek tisztában kell lennie, hogy a Call Center:

  • a vállalat egészét átrendezi,
  • új vállalati kultúrát alakít ki,
  • új gondolkodásmódot hoz létre
  • a berögződött folyamatokat gyökeresen megváltoztatja
  • a kiszolgáltatott ügyfélből partner - vevő lesz

A következő ábra áttekintő jelleggel mutatja be a call center elhelyezkedését és a vállalati folyamatokban betöltött szerepét. Figyeljük meg, hogy a call center ténylegesen egy frontvonalat alkot a szakemberek és döntéshozók előtt az ügyfelekkel és ügyfelekért "vívott harcban". Ha jól szervezett a vállalat, akkor az ügyfél nem talál más utat a szakemberek felé, mint a call center (és a szakember helyett itt megnevezhetnénk pl. egy Polgármesteri Hivatal Építési Osztályának dolgozója, vagy egy Mobiltelefon Szolgáltató Társaság Számlázási Osztályának dolgozója) és viszont a szakemberek a vállalati informatikai rendszerben ellátják a call center operátort minden szükséges információval ahhoz, hogy a hívó ügyfél kérdését, kérését a call center meg tudja válaszolni.